Hoe moet je de grammar van Engels leren?

Ik leer me helemaal dood voor de grammar alleen ik krijg het niet in me hoofd al die regels... Hebben jullie misschien tips? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
2.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Naast het uit je hoofd leren is het toepassen door oefeningen te doen ook heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had altijd een 5 op school voor Engels, totdat mijn leraar zei: Lees een boek. Hij gaf me 'The Hound of the Baskervilles'. Daarna had ik een 7. Door lezen sluipt het vanzelf bij je binnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik krijg mijn grammatica voor Duits ook echt never nooit in mijn hoofd. Maar hoe meer ik het lees, hoor en spreek, hoe meer ik het me "eigen maak". Je ontwikkelt er gevoel voor, zelfs als je er niet helemaal de vinger op kunt leggen.

Antwoorden (1)

Grammatica is iets dat je wel in theorie kunt leren, maar om het echt goed en consequent te kunnen toepassen, gaat er weinig tot niets boven heel, heel veel oefenen. En bij Engels is dat niet echt een heel zware opgave. Lezen, lezen en nog eens lezen, en vooral ook heel veel luisteren. Films kijken zonder ondertiteling bijvoorbeeld.
In Nederland is Engels eigenlijk de tweede taal, en je hebt ruimschoots de kans die taal dagelijks tot je te nemen zonder daar veel moeite voor te doen.

Natuurlijk kun je daarnaast ook stampen op het herkennen van woorden, werkwoordvervoegingen, woordvolgorde etc. , maar als je de taal zo veel mogelijk consumeert en toepast, zul je merken dat het al heel snel een tweede natuur wordt om "aan te voelen" hoe je een zin moet opbouwen. En dat aanvoelen heeft alles te maken met het je eigen maken van de grammatica.