Hoe kan ik een liedje analyseren?

Hallo, ik moet voor het einde van dit schooljaar een onderzoeksopdracht presenteren in het Frans. Ik moet de invloed op de Franse jongerentaal kunnen geven aan de hand van 5 Franse rap liedjes maar ik weet helemaal niet hoe ik dit moet doen. Mijn onderzoeksvraag is: Welke straatwoorden gebruiken franse rappers? en mijn deelvragen zijn: - Over welk onderwerp rappen de meeste rappers?, - Welke speciale woorden komen vaak aan bod?, - Van waar komen de speciale woorden?
Ik weet helemaal niet hoe ik hieraan moet beginnen en ik heb ook nog geen liedjes gevonden. En hoe kan ik een lied analyseren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.3K
Antoni
7 jaar geleden
Hier https://fr.wikipedia.org/wiki/Rap_français en hier https://fr.wikipedia.org/wiki/Rap vind je allerlei informatie over Franse rapliedjes en de ontwikkelingen daarin.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
weet k ook niet
ik moet het ook weten

Antwoorden (1)

Je kunt een lied vertalen met google translate.
La Fouine, Rohff, Booba, Mister You en TLF zijn Franse rapnummers maar ik weet niet of er straattaal in voorkomt.