Hoe leer ik het best onregelmatigheden in een taal?

Het gaat vooral om lidwoorden. Normaal stop ik mijn woordjes in mijn gsm, en kan ik ze zo studeren. Maar het is onbegonnen werk om al die uitzonderingen er ook in te stoppen. Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Antwoorden (1)

wat ik zelf persoonlijk hieraan zou doen, is heel veel boeken lezen en films kijken in deze taal. zo gaat de taal vanzelf steeds natuurlijker klinken en voelen. en dan heb je vanzelf minder moeite bij dingen zoals lidwoorden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
sorry voor zo'n extreem late reactie by the way