Bestaat dit "West-vlaams, dialect woord" 'gevinnigd'?

Volgens iemand die de laatste tijd heel vaak vreemde 'dialecte woorden' uitspreekt betekent dit woord beschimmeld. Ik heb het alleszins nog nooit gehoord.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Antwoorden (2)

Dat betekent beschimmeld of bedorven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja. Het staat namelijk op http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/vinnigen

Toegevoegd na 14 minuten:
Gevinnigd is dus het voltooid deelwoord van het werkwoord vinnigen, dat inderdaad beschimmelen betekent.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In het woordenboek wat je als bron aangeeft staat niet dat vinnigen beschimmelen betekent.
Je voert ook geen bron aan om dit te bevestigen.
Je neemt dus over van wat ik als antwoord en bron heb aangegeven
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
danku :)
Amadea
7 jaar geleden
Kijk eens goed, Henk45: vinnigen Onze databank bevat de volgende beschrijving(en) van "vinnigen"
vinnigen (ww. vinnigde, gevinnigd) beschimmelen