Hoe zeg je in het engels een grootheid op zijn vakgebied?

Ik dacht aan eminence maar de man is niet oud. En hij is belangrijker dan de gemiddelde expert. Dus Tsja.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een authority ?

Antwoorden (2)

He is an expert in his field of study. Of: He is an authority on his discipline.
Amadea
7 jaar geleden
Eminence heeft niets met leeftijd te maken. Ik vind het een prachtwoord voor wat jij lijkt te bedoelen:

(zie bron) Full Definition of eminence
1: a position of prominence or superiority
2: one that is eminent, prominent, or lofty: as
a : an anatomical protuberance (as on a bone)
b : a person of high rank or attainments —often used as a title for a cardinal
c : a natural elevation

Misschien dat de connotatie die jij erbij plaatst komt vanuit het katholieke "uwe eminentie" aangezien dat vaak als aanspreektitel van kardinalen gebruikt wordt, en dat zijn meestal oude mannen.

"Distinguished" en "master" (en als je wilt overdrijven "grandmaster") komen ook bij me op:
- He is a master chef. / Her mastery of karate is second to none.
- Lawrence Krauss is a distinguished cosmologist.