Wat zijn goede vertalingen voor 'leuk' in het Engels als je reageert op een voorstel van iemand dat je bevalt?

Vaak hoor je 'great', maar dat vind ik dan weer net iets te enthousiast klinken, en 'cool' te popie jopie om het zo maar te zeggen.

Toegevoegd na 41 minuten:
In geval van 'Nice', is Jans laatste reactie dan correct?
(of wordt hij hier lichtelijk vreemd aangekeken?)

Jan: Would you like to drink a cup of coffee?
Lisa: Yes I do.
Jan: Nice! Then let’s go to the Johnsons bar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Het beste antwoord

- nice
- good
- i agree
- i like it
- awsome
- allright
- aight
- deal
- oke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

It's awesome
It's nice
It's gorgeous
I like it
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nice komt het dichtst in de buurt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Nice".
En:
appealing, engaging, sympathetic, likable, winsome, good, pleasant, lovely, cute, funny.......

Toegevoegd na 13 minuten:
NL: iets leuk vinden
EN: enjoy (like) something.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nice, appealing, engaging, sympathetic, endearing, congenial, likable, winsome, good, pleasant, lovely, easy going, cute, funny, hilarious, comic, humorous, farcical, droll, comical.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het een beetje in e grapsfeer wil brengen hoor je ook wel jolly (good). Zo van; "een te gek voorstel".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nice is een goede vertaling in deze context van 'leuk'. Great is inderdaad erg overdreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Britse zou ik "great" zeggen. Dat woord wordt zo vaak op deze manier gebruikt, dat het minder over-the-top klinkt dan je zou denken. Zie ook de link.

Overigens staan er wat taalfoutjes in het voorbeeld.

Jan: Would you like to go for a cup of coffee?
Lisa: Yes I would.
Jan: Great! Then let’s go to Johnson's bar.
De link is niet toegevoegd, zie ik, hier nog een poging: https://hoezegjeinhetengels.nl/leuk/
Toegevoegd op 28 februari 2023 11:41: tekst
een jaar geleden