Wat is de juiste schrijfwijze? Is het 'mijn kwaliteit en ambitie is...' of 'mijn kwaliteit en ambitie zijn...'

Toegevoegd na 13 minuten:
Mijn kwaliteit en ambitie is het produceren van heldere teksten, te begrijpen door iedere lezer.

13 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kwaliteit en ambitie is het produceren van heldere teksten, te begrijpen door iedere lezer. Daar maak je op die manier al een ongelukkige start mee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry snuffel maar die zin is niet correct. Als dit echt je kwaliteit is begrijp ik dat eigenlijk niet zo goed.
Snuffel
13 jaar geleden
Oeps. Ben ook een beetje moe.
Snuffel
13 jaar geleden
Ik ben goed in het produceren van heldere teksten, die te begrijpen zijn voor iedere lezer.
Snuffel
13 jaar geleden
Hopelijk zit er niemand van de sollicitatiecommissie hier op GV te koekeloeren.

Het beste antwoord

Los van de taalkunde is het een ongelukkige zin.
Als je kwaliteiten hetzelfde zijn als je ambities, dan heb je niets meer te leren. Dus splits ze op, en gebruik ze niet in één zin.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Mijn kwaliteit is en
mijn kwaliteiten zijn

Enkelvoud en meervoud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kwaliteiten en ambities zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kwaliteit is het produceren van heldere teksten; mijn ambitie is het produceren van teksten die voor lezers van elk niveau begrijpbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is al gezegd dat je ze niet samen moet zetten in een stukje! Maar als je maar 1 kwaliteit hebt moet je de eerste pakken. Heb je er meerdere, is het: mijn kwaliteiten zijn! Meervoud dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet "zijn" want het gaat niet alleen om kwaliteit of ambitie, maar om beide. dus is het meervoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is:
Mijn kwaliteit is het produceren van heldere teksten die voor iedere lezer te begrijpen zijn.

Of:
Ik heb de ambitie om heldere teksten te produceren, die voor iedere lezer te begrijpen zijn.

Je kwaliteit heb je al; je ambitie is 'het streven naar'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beiden fout.

Je kwaliteiten en je ambities zijn namelijk twee totaal verschillende begrippen (wat kun je goed versus wat wil je graag) en zijn dus niet onder één noemer of in één opsomming te vatten.

Mijn kwaliteiten zijn ABC, en mijn ambitie is DEF. Of mijn ambities zijn, als er meerdere doelen zijn die je op termijn nastreeft.

Maar je kunt ze niet samen in een zin proppen. Tenzij je ambitie je enige kwaliteit is natuurlijk, maar dat lijkt me lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje marleen, werkelijk bij ieder antwoord van jou staat een min. Wat belachelijk. Je hebt wel een standvastige minnaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja...maar inmiddels is dat probleem opgelost, en het tweede probleem dat daarop volgde is ook zojuist uit althans tijdelijk uit de wereld geholpen. Er is nog gerechtigheid, en ik heb in elk geval q1 en tijdelijk 2 minnaars minder. Heerlijk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En minnen kan je weer plussen toch?