Wat betekent 'Groez' in de naam Groezrock?

Groezrock is een Belgisch festival, wat afgelopen weekend in Meerhout gehouden is.
Nu bestaan er heel veel festivals, zoals pukkelpop, pinkpop, Rock Werchter, Lowlands, enz.
Bij die namen snap ik wat het betekent, waar het voor staat..
Afgelopen weekend kwamen er 2 jongens naar ons toe met de vraag of we Belgisch waren, want ze wouden graag weten wat Groez betekent. Ik weet niet of ze er uiteindelijk achter zijn gekomen, maar nu ben ik zelf ook benieuwd geworden! Hopelijk weet iemand het antwoord, dat zou leuk zijn :)

www.groezrock.be

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Het eerste festival van de band vond plaats in hartje van Gestel op de Grasheuvel (straat).
Het Gestels dialect voor gras is 'groez', vandaar dus Groezrock.

Voor meer informatie: zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

groes is een zuidnederlands woord voor gras. Ik kan me voorstellen, dat Groezrock dus Grasrock betekent.