Hoe vertaal je de opleiding MBO-4 verpleegkunde en de opleiding HBO-verpleegkunde in het Engels?

Hoe noem je of waarmee kun je de opleiding MBO-4 en HBO-verpleegkunde in het Engels vertalen? Hoe omschrijf of noem je die opleidingen als je het op een Engelse/internationale CV wil noemen?
En is dat hetzelfde als dat ze die opleidingen in de volksmond, in een Engels gesprek zouden noemen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
17.3K

Het beste antwoord

mbo 4 = secondary vocational education

http://www.proz.com/kudoz/dutch_to_english/education_pedagogy/469987-mbo_4_niveau.html

HBO = Higher Professional (Nurse) Education

http://www.proz.com/kudoz/dutch_to_english/education_pedagogy/2441392-hbo_niveau.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel. Maar volgens mij staat er dat het MBO en HBO werk en denk niveau is. Niet de exacte vertaling voor de opleiding of het diploma.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
niveau = Professional and intellectual ability at the LEVEL of

Andere antwoorden (1)

In de praktijk kun je HBO verpleegkunde vertalen als 'registered nurse'. Ofal deze opleidingen altijd exact equivalent is, daar kun je lang over praten maar voor de meeste situaties is dit goed genoeg.

Er is geen eenduidig equivalent van de diverse MBO verzorgenden opleidingen.