Dat betekent dat je toegeeft dat je homofiel of lesbisch bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er voor uitkomen dat je homo, lesbisch of bi bent. voor het eerst aan mensen (in je omgeving) vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt je altijd verstopt. Je kwam dus ergens niet voor uit. De meest gebruikte verstopplaats is een kast, vandaar dat je nu met je 'geheim' naar buiten komt, dus uit de kast komt.
amc
13 jaar geleden
Coming out (een verkorting van ‘coming out of the closet’) is een Engelse uitdrukking die wordt gebruikt voor het moment waarop een homo, lesbienne of biseksueel er voor kiest om openlijk voor zijn of haar seksualiteit uit te komen. Hoewel ‘coming out’ gangbaarder is, wordt in het Nederlands ook wel de letterlijke vertaling ‘uit de kast komen’ gebruikt.

Het gebruik van ‘coming out’ hangt samen met de zegswijze ‘uit de kast’. Met 'nog niet uit de kast' wordt de levensstijl van homo's en lesbiennes benoemd die niet publiekelijk voor hun geaardheid uit komen, om discriminatie, uitsluiting en stigmatisering te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de eerste keer openlijk ergens voor uitkomen, met name voor de seksuele geaardheid door homoseksuelen en biseksuelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je toegeefd dat je als jongen homo bent of als meisje lesbisch bent.meer eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je bepaalde aspecten van jezelf niet meer verborgen houdt. B.v. dat je homosexueel bent, dat je gelovig bent, dat je kanker hebt, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moment dat je familie, vrienden of buurtbewoners laat weten dat je homo bent heet: uit de kast komen of coming-out. Het is een belangrijk moment in je leven. Je laat anderen zien hoe jij in het leven staat. Wanneer je dat doet, bepaal jezelf.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit geldt natuurlijk ook voor vrouwen die lesbisch zijn.