Nederlands: Is het toegestaan om twee keer en in één zin het woord 'en' te gebruiken?

Het gaat om de volgende zin:

De voorraden grondstoffen, de oppervlakte van de aarde en de opname capaciteit van de atmosfeer en onze omgeving zijn allen eindig.

In deze zin staat twee keer en. Is dit fout? Of is er een manier om dit beter te weergeven?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
19.3K

Het beste antwoord

Nee, het is niet fout. Ja, het is (dus) toegestaan.

"Opnamecapaciteit" is overigens één woord, dus zonder spatie.

Je kan "van" toevoegen tussen "en" en "onze omgeving" om de zin duidelijker te maken.
Antoni
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het is niet fout ik heb nooit gehoord dat dat niet kan,maar ik zou van voorraden gewoon voorraad maken, enkelvoud :
De voorraad grondstoffen, de oppervlakte van de aarde en de opname capaciteit van de atmosfeer en onze omgeving zijn allen eindig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Het woord "opnamecapaciteit" moet zonder spatie worden geschreven.