Origamiën als je het dan al wil gebruiken. Het is verder geen bekend werkwoord. Vaak genoeg blijven zeggen/op het internet gebruiken en dan wordt het vanzelf een werkwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus ik weet niet dit van onze Crea is:
http://www.proud2bme.nl/Proud2Live/Crea_bea
maar zij raadt aan te gaan origamiën (ja, met een trema op de e) en een bakje te maken voor op het bureau.
Nee, geen bestaand werkwoord. Je zou wel origamiën kunnen schrijven, maar de spellingcontrole onderstreept dat rood. Ik zou schrijven: Japans vouwen.
Amadea
9 jaar geleden
Het werkwoord (maar dan gespeld met een trema op de laatste e) staat (nog?) niet in Van Dale. Dat wil niet zeggen dat het een 'fout werkwoord' is. Integendeel, het is gevormd op de manier waarop wij van zelfstandige naamwoorden werkwoorden maken.

Denk aan het werkwoord 'pimpampetten' (wel in Van Dale) of 'pinnen' (idem).
Computoon
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Plus, maar hij doet het weer niet. Inderdaad, zo blijft een taal levend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ivana, dan geef ik de plus, van wegen de vergelijking met pimpampetten en pinnen. Was ik zelf nooit opgekomen.
Ivana
9 jaar geleden
Bedankt Joan, weet niet wat er is, maar alles werkt behalve de 'plusser'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ivana, werk je met een Ipad of Tablet? Plussen gaat dacht ik alleen via de PC (of via de laptop - met vertraging).
Ivana
9 jaar geleden
Ik heb net een splinternieuwe MacBookAir. Doet ALLES correct, behalve plussen. Rarara....!!!