Heeft het zin om 4 dagen nog te oefenen voor een luistertoets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ik denk het wel, want je schakelt in je hoofd over op die andere taal.
Verder kan ik je als tip meegeven vooral te luisteren, lezen kan later ook nog. Concentreer je daarom op wat er gezegd wordt en ga daarna pas lezen.
Geef geen antwoord vanuit je eigen (algemene) kennis, maar probeer het antwoord te vinden dat het dichtst past bij wat je hebt gehoord, dus niet zelf invullen.
Om je maar te behoeden voor de fouten die ik vroeger maakte ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja,in ieder geval 3 dagen. De dag ervoor niets meer doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als een prima antwoord... Maar ehh.... Waarom de dag ervoor niets meer doen? Voorkomt dat stress??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dan je hoofd zo vol zitten,dat je er idd beter even een frisse wind door kunt laten waaien.
Ja hoor! ik leer mijn luistertoetsen/SO's/Proefwerken altijd 3 dagen ervoor!

en toch haal ik gemiddeld een 7/8
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft altijd zin. Zelfs een uur van te voren nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik doe het de laatste dag en haal een 10
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker heeft dat zin!

Een voorbeeld: als je langere tijd in bijvoorbeeld Groot Britannië bent, dan wordt het steeds makkelijker om de taal te verstaan en ook te spreken. Op een gegeven moment ga je zelfs in de vreemde taal denken!

Dus, het is een goed idee om nog te 'oefenen' voor je luistertoets. Je kunt het beter zien als acclimatiseren in de vreemde taal dan oefenen denk ik. Ga lekker tv kijken in de taal van je toets, dan zit je er goed in!