Waarom wordt het woordje "me" zo vaak gebruikt in plaats van "mijn"? Bijvoorbeeld: "me broer."

Dit is toch geen moeilijke grammatica zoals het toepassen van de "d" en "t" dat voor velen wel is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Omdat sommige mensen schrijven zoals ze praten. In spreektaal wordt 'mijn broer' als snel 'm'n broer' en vervolgens bij sommigen 'me broer'. Het besef dat je woorden op een bepaalde manier schrijft, ontgaat sommigen totaal, uit hun toetsenbord komt simpelweg wat ook uit hun mond komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

mijn is dan ook wel een hele mond vol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Invloed van sms taal : kort,bondig en "parlando" taal en idd vr vln onvrstbr.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen het ook begrijpen als je me broer zegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is geen goede reden vind ik, want mensen begrijpen het ook als je "mijn" gebruikt.