Afval scheiding

hoe vraag je op een nette manier wat 'ie met z'n afval doet?
Ik ga niet vragen 'welk afval scheidt u?'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af aan wie en waarvoor je het vraagt. Wat meer context is denk ik wel nodig om deze vraag te kunnen beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is 'ie?

Het beste antwoord

Hoe doet u aan afval scheiding ?of
Doet u (ook) aan afvalscheiding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Welke bijdrage levert u aan een consitent gemeentelijk recycling proces van huishoudelijk afval?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Breng het gesprek op afvalscheiding en vertel bijv eerst wat je zelf met je afval doet. Daarna kun je eens vragen wat de ander precies aan scheiden doet. Allemaal heel netjes als je het op deze manier vraagt.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Met de simpele vraag: Hoe scheidt u?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist u dat doormiddel van afval scheiden het mogelijk goedkoper is dan wanneer u het niet doet? En zou u hier aan mee willen werken in de toekomst of doet u dit al?

// Afval scheiden kan goedkoper zijn/ worden voor "de burger" omdat er een duidelijkere prijs worden gemaakt per kilo van een bepaald type afval. Mensen die veel afval hebben betalen dan in verhouding ook meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig, van mij de +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons in de gemeente worden de rolcontainers inderdaad gewogen (DIFTAR-systeem) en je betaalt per kilo en per leging. Reken maar dat wij braaf ons plastic, glas en papier scheiden, want voor de glasbak, de papierbak en de plastic hero betaal je niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DIFTAR is inderdaad de juiste benaming voor deze manier van inzamelen. Steeds meer gemeentes lijken over te stappen naar dit systeem.