Volgens mij 'gil' je met een hoog toongeluid, en schreeuw je met alle energie uit je lijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als iemand schreeuwt gebruikt ie meestal woorden, bij gillen gaat het over het gebruiken van 1 klank en het klinkt hoger dan schreeuwen. ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook zoiets zeggen als jij het nog niet had gedaan. Waar die -1 vandaan komt géén idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap m ook niet.. maar een antwoord van mij op een inmiddels verwijderde vraag leverde mij een paar minnen op.. misschien dat 1van die minners nog steeds boos was..
Schreeuwen is een verhevigd roepen, met zeer veel stemgeluid. In gillen zit meer emotie, kan zijn angst, of heel veel ergernis, kwaadheid. De toonhoogte is verhoogd t.ov. schreeuwen. Het klinkt soms als een sirene, en er hoeven geen verstaanbare klanken uit te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan schreeuwen met net zoveel emotie als gillen. Een man die boos is gilt meestal niet, die schreeuwt, en daar kan je ook enorm veel boosheid en emotie in horen.
Gillen gaat vaak gepaard met een hoog en schel toongeluid. Je kunt zowel gillen met woorden als zonder woorden.
Je kunt het het beste inbeelden met het geluid "ieeeee!"
Hoog en schel, pijnlijk in de oren als een brandalarm.

Schreeuwen kan ook zowel met of zonder woorden, en gebeurt meestal met een zware, rauwe stem.
Je kunt dit het beste inbeelden met het geluid "aaaaahh!"
Het gaat vaak gepaard met een woedende ondertoon om bang van te worden.