Hoe heten die haakjes van het gordijn?

Ik heb een rolgordijn, maar ik ben die haakjes waar je het touwtje aan vast maakt(omheen rolt) kwijt. Weet iemand de naam van die haakjes?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (1)

Volgens mij bedoel je een 'kikker'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die term ken ik niet in combinatie met gordijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of bedoel je waar je een koord omheen kunt wikkelen? Dat is inderdaad een kikker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller dit inderdaad bedoelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En nu je het weet ga je bij Google vragen "Waar kan ik een kikker kopen?" Veel plezier! (-;