Welke engelse cursus is het meest geschikt voor mij?

Ik ben op zoek voor mijzelf voor een cursus Engels om mijn taal- en grammaticakennis naar een hoger niveau te schroeven. Het enige lastige bij mij is dat mijn taalkennis zelf aangeleerd is en van een hoger niveau is van mijn grammatica. Dit komt door het lezen van boeken, kijken van films, etc.. Dus spreken gaat mij prima af, tot op zekere hoogte (ik zou inschatten dat mijn Engels boven MBO-4, misschien begin HBO-3 niveau is).
Maar grammaticaal bak ik er weinig van, ik weet weinig van vervoegingen en werkwoorden.
Nu zie ik bij de LOI een cursus staan voor beginners en gevorderen, zou dit iets voor mij zijn? Of raden jullie mij aan ergens anders te zoeken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
Amadea
9 jaar geleden
Ga in Engeland zelf een taalcursus volgen, gekoppeld aan vakantie. Dat lijkt mij veel zinniger dan een schriftelijke cursus in Nederland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea heeft gelijk in Engeland leer je het beste Engels, maar dan wel mondeling, schriftelijk kun je het best leren met een thuisstudie. Begin dan met de basiscursus, dan leer je de basis van de woordkennis met vervoegingen en de basis van de grammatica. Daarna kun je nog overwegen de cursus voor gevorderden te doen.
Als je over veel discipline beschikt, kunt je ook gewoon een tweedehands schoolboek of cursus aanschaffen en het daaruit leren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou inderdaad ideaal zijn als ik naar Engeland kan gaan om een taalcursus te volgen, alleen zit ik met een full-time baan en ik kan niet langer dan 3 weken achter elkaar op vakantie gaan. Nu probeer ik wel 1 of 2 keer per jaar die kant op te gaan, maar dan is het nog max. 5 weken op een heel jaar.
Ik denk dat Crea wel een goed idee heeft met eerst een beginnerscursus voor grammatica en daarna een cursus voor gevorderden.
Misschien zoek ik ook wel voor een 2e hands schoolboek of cursus.
Amadea
9 jaar geleden
Leen een cursus met dvd van de openbare bibliotheek. Dan kan je eerst proberen of dat goed bevalt en 'm dan eventueel zelf aanschaffen.
criseyde
9 jaar geleden
of kijk voor een cursus Engels bij de plaatselijke volksuniversiteit....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryseyde, dat is mn vraag nou juist, wat voor een cursus Engels ik het beste zou kunnen volgen.
Amadea, ik ga bij de bibliotheek eens kijken wat voor materiaal ze beschikbaar hebben, bedankt voor de tip.

Het beste antwoord

Heb je een smartphone/tablet? Download dan duolingo. Prima manier om Engels te leren, heel interactief.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die zou ik nog kunnen proberen, kun je me vertellen of deze een nadruk legt op woordenschat of op grammatica?