Is het 'kontant' of 'contant?

is het allebei toegestaan of is één van beide fout?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
37.3K

Het beste antwoord

Het is contant volgens het 'Groene Boekje'
En ook via 'Google': als je 'kontant' zoekt, zegt hij: " bedoelt u: 'contant' "
Zelfs mijn automatische spellingscorrector maakt van 'kontant' 'contant'
Kontant was oude spelling...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het is contant zo leren wij het toch op school bij handel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
volgensmij is het meestal contant en word kontant(e) alleen gebruikt als een beschrijving van de betaaling meestal door een commercieel iets / bedrijf enz, Als in.. het is vericht via een kontante betaaling.. bijvoorbeeld. Maja over het algemeen dus contant. Hier nog een site die het er over heeft.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tegenwoordig is enkel contant nog Standaardnederlands. Kontant is niet meer toegestaan.