Hoe kun je het beste Armeens leren?

Oke, ik wil heel graag Armeens leren. Ik weet dat er twee soorten Armeens zijn: Oost en west, maar wat is de meest gesproken taal in Armenië? Dus welke ze in Jenervan spreken? En voor zover ik weet zijn er geen cursussen Armeens ofzo, dus heeft iemand enig idee wat een goede manier is om Armeens te leren waarbij je vooral de uitspraak leert?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
3.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oost en west, maar wat is de meest gesproken taal in Armenië? Dus welke ze in Jenervan spreken? Dat is een wellicht onjuiste aanname. Wat men in Jenervan spreekt, waarom zou dat per se de meest gesproken variant zijn? Woont daar meer dan de helft van de inwoners van het land? Overigens is Oost-Armeens de standaardtaal. http://en.wikipedia.org/wiki/Western_Armenian ts de facto official language is Eastern Armenian
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.talendomein.nl/armeens/taal-leren/cursus-armeens.php
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar Armenië gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh okee bedankt allebei. Ik wil ook nog graag een keer naar Armenië later. Maar weet iemand dan misschien of ze ook oost- Armeens in Jerevan spreken?

Het beste antwoord

De taalsituatie in Armenië is inderdaad ingewikkeld met Oost en West-dialecten, maar het lijkt erop alsof ze wel "mutually intelligible" zijn: dat betekent dat als je de ene variant spreekt, dat mensen die de andere spreken je over het algemeen wel kunnen verstaan.
In Jerevan spreken ze een Oost-Armeense variant. Als je daar heen wil is dat wellicht de beste optie.
Volgens mij zijn er wel cursussen hoor, zie bijvoorbeeld deze link:
http://www.talendomein.nl/armeens/taal-leren/cursus-armeens.php
Ik weet alleen niet of ze goed zijn... Succes!