Een broek is niet van spijkerstof gemaakt een jeans is dat wel. Hier heb ik informatie gevonden over jeans en broeken. Bij de onderste bron kun je zien welke jeans soorten er allemaal zijn en je kunt er nog veel meer info lezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij de bovenste link zie je info over een gewone en een spijkerbroek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Een broek kan wel van spijkerstof gemaakt zijn.

Andere antwoorden (2)

Een jeans (spijkerbroek, ook wel jeansbroek genoemd) is een soort broek.
Elke jeans is dus een broek, maar niet elke broek is een jeans.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Broeken is dus het verzamelwoord voor pantalons, jeans, joggingsbroeken en sportbroeken.
Jeans is, net als alle bovengenoemde soorten, een ondersoort. Vergelijkt het met:
Elke goudvis is een vis. Maar niet elke vis is een goudvis.
SimonV
9 jaar geleden
Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, dan vraag je maar!
Jeans is een Engels woord. In het Nederlands wordt het een spijkerbroek genoemd. Een spijkerbroek is altijd gemaakt van denim: een bijzonder sterke, gekeperde katoenen stof.

Het Engelse woord voor broeken is: trousers. Broeken kunnen zijn gemaakt van onder andere gewone dunne katoen, dikke warme wollen stof, leer, polyester, linnen, enzovoorts. Er zijn diverse soorten broeken, en één van die soorten is de spijkerbroek.

Er zijn mensen die alléén jeans in hun kast hebben hangen. Maar de meesten hebben daarnaast ook andere soorten broeken. Bijvoorbeeld een bermuda, een trainingsbroek, een pantalon (dat is een hele nette broek waar meestal een jasje bij gedragen wordt), en een knickerbocker. Verder heeft iedereen natuurlijk onderbroeken.
Amadea