wat is de juiste vervoeging van "herkennen" in deze zin? Het leven is een feest, Als je het maar herkend.

Deze zin is mij ooit geschreven in een brief, nu wil ik dit laten tatoeëren, maar wil graag zeker weten dat dit de juiste vervoeging is in deze zinsopbouw. Ik raak door de war door het gebruik van het woord "als" . is het nu tegenwoordige tijd of toekomende? voltooid of onvoltooid. Ben hier zooo slecht in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Antwoorden (1)

Er zit wel een taalfout in de zin. In correct Nederlands schrijf je:
"Het leven is een feest, als je het maar herkent".

Toegevoegd na 2 minuten:
Tegenwoordige tijd. Het als geeft de voorwaarde aan. Heeft geen invloed op in welke tijd de werkwoordsvorm gebruikt wordt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, +