Volgens de Henry Holt Encyclopedie vindt dit begrip zijn oorsprong bij de Engelse Koning Charles II, waar deze lijst werd gemaakt door 58 rechters en advocaten die zijn vader, Charles 1, ter dood veroordeelden in 1649.

Er staat letterlijk:

According to the Henry Holt Encyclopedia of Word and Phrase Origins the word "blacklist" originated with a list England's King Charles II made of fifty-eight judges and court officers who sentenced his father, Charles I, to death in 1649. When Charles II was restored to the throne in 1660, thirteen of these regicides were put to death and twenty-five sentenced to life imprisonment, while others escaped.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt