Hoe kan ik het beste een nieuwe taal leren?

Ik wil graag japans leren, maar wil niet te veel uitgeven. Is het voldoene om via youtube filmpjes te leren? Of kan het beter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (6)

Ga naar Japan en vooral ga er in je eentje heen...

Als dat te duur is, dan kun je met icq een persoon uit Japan vragen om met je in contact te komen die goed Engels spreekt en jou de taal wil leren... Vandaaruit kom je snel verder... En goedkoper kan ik het niet maken, want dat leren via icq kost niets extras...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een cursus Japans volgen, maar volgens mij is het altijd nog het beste om het in het betreffende land zelf te leren, omdat je daar geen andere keuze hebt je komt het overal tegen en je kan er niet omheen!

Ik zou niet teveel op de youtube video's rekenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al een bepaalde basis hebt, leer je zeker heel snel als je ergens bent waar continu die taal gesproken wordt. Als je nog geen enkel woord kan, en de taal lijkt ook niet op een taal die je al kent, en daar kennen ook mensen niet talen die jij spreekt, en je hebt geen woordenboek of lesboek, denk ik dat het erg moeilijk wordt.
Vergelijkbaar met als er een nieuwe stam ontdekt zou worden (Indianen of aliens of wat dan ook) waar nog niemand iets van kent, en jij dan moet uitvogelen hoe hun taal werkt. Dan kan je gaan wijzen naar voorwerpen en hopen dat zij dan een woord zeggen, en dan maar hopen dat dat is hoe dat voorwerp heet. Maar complexere woorden, zoals bijvoeglijke naamwoorden en werkwoorden die je niet makkelijk kan uitbeelden, gaan dan erg lang duren om door te krijgen.
Dus ik denk vooral een goede tip voor wat meer gevorderden, niet voor absolute beginners.
Je zou een uitwisseling kunnen regelen.
Je zou een oproep kunnen doen, waarin je een Japanner die in Nederland woont vraagt om je de taal te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de bovengenoemde antwoorden kun je misschien Japanse films kijken (al dan niet met ondertiteling) of Japanse ondertiteling instellen bij Engelse of Nederlandse films.

Ook schijnen stripboeken erg zinvol te zijn om een taal te leren. Dit kost wel iets, maar vast niet te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweedehands lesboeken kopen, met bijgevoegde cd's of cassettes. Kost tweedehands (marktplaats of de slegte) niet zoveel (hoewel er waarschijnlijk niet heel veel aanbod is bij Japans), en je leert het heel constructief, leert meteen de belangrijkste woorden en grammatica.
Je kan ook proberen lesboeken te downloaden.

Het ligt er overigens aan of je het wilt kunnen spreken en verstaan, of lezen en schrijven. In het tweede geval kan je zoeken naar Japanse pen(mail)vrienden die het leuk vinden met je te schrijven, en je waar nodig willen verbeteren. Wel pas als je de taal al een redelijk onder de knie hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emigreren en in Japan de kost verdienen in een beroep waarbij je veel Japans moet praten, zoals docent.