Wat betekent low brow (engels) in het nederlands?

Voorbeeld: Pop music will never be low brow.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
2.5K
Amadea
10 jaar geleden
Bedoel je het niet omgekeerd: pop music is always low brow, will never be high brow?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Low brow zal de uitspraak zijn, volgens mij schrijven ze gewoon low bro. In deze tekst zal het dan ongeveer de betekenis hebben dat pop muziek nooit slecht is, zoiets. Al kan het ook precies het tegenovergestelde betekenen zoals Amadea hier boven waarschijnlijk bedoeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea, dat is gerelateerd aan degene die de uitspraak doet, het is immers een subjectieve uitspraak. Overigens is het lowbrow/highbrow (ja Engelsen schrijven ook wel eens wat aan elkaar). Hardcore is dead/will never die
Disco sucks/rules Net waar je staat.

Het beste antwoord

Het betekent iets van: vulgair, smakeloos, van slechte kwaliteit. Het is het tegenovergestelde van high brow (elitair).

In deze zin betekent het dus: popmuziek zal nooit van slechte kwaliteit worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt ik snap het nu helemaal ! :)