Hoe krijg ik in het een accent circumflex (ῦ) op een Griekse letter?

Ik kan Grieks typen en veel accenten typen, maar ik weet niet hoe circumflex moet.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik zoek dus een accent tilde(zie reacties)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
3.4K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je de diakritische tekens bedoelt die in het Oud-Grieks werden gebruikt.

bèta - Β βals bèta; zèta – Ζ ζ als zèta; èta - Η η als èta en thèta - Θ θ als thèta
Kleine letter: In HTML: ã, als Alt-code: alt-0227
Hoofdletter: In HTML: Ã, als Alt-code: alt-0195

Toegevoegd na 7 minuten:
@Slagroom, in mijn leerboek Grieks van vroeger staat ook de omschrijving: een accentteken dat op de tilde lijkt, maar overeenkomt met het Franse accent circonflexe.
Vanuit het latijn: circumflexus, rond, gebogen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Let op dat je wel het nummerieke gedeelte van het keyboard gebruikt en het verbindingsstreepje natuurlijk weglaat. Mijn voorbeeld geldt voor de ã en de Ã. De rest van het alphabet staat op de site.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diakritisch_teken

Toegevoegd na 21 minuten:
Hier heb je alvast de ũ alt-0361 en de Ũ alt-0360

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben voor je op onderzoek gegaan.
Ik weet niet welk stuurbestand je hebt. Heb je het stuurbestand voor het toetsenbord en letterbestand Palatino Linotype dan zal het niet lukken een ῦ te toveren.
Heb je het stuurbestand Antioch (van Joop Jagers) dan is het wel mogelijk, in combinatie met de = toets (de is gelijk toets).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je moet dus de code gebruiken. alt ingedrukt houden en het bijbehorende getal intoetsen op het nummerieke gedeelte.

Andere antwoorden (1)

Alt + 0251 (numerieke toetsenbord) geeft û
Alt + 0219 numerieke toetsenbord) geeft Û
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat zijn dakjes, maar het gaat om die Spaanse flubbertjes - de tilde.