Als een zin niet op dezelfde plek verder gaat na de komma, moet je dan weer beginnen met een hoofdletter?

Moeilijk te formuleren.
Ik ben een kaart aan het schrijven, links bovenin staat 'Hoe ouder..' en rechts onderin '..Hoe gekker'. Wordt dit dan geschreven met een hoofdletter? Of is dit een vervolg op de vorige woorden waardoor je het met een kleine letter schrijft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Antwoorden (4)

De zin gaat gewoon verder. Dat geef je aan met de puntjes. Dus schrijf je het vervolg gewoon met een kleine letter: Hoe ouder... ... hoe gekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het tweede gedeelte moet gewoon met een kleine letter. Het is gewoon een doormidden geknipte zin.
Ivana
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
"doormidden geknipt", mooi geformuleerd, +
Die puntjes zijn ook niet noodzakelijk. Het is gewoon EEN zin. Hoe langer hoe beter. Zou ook gek zijn als je het tweede deel met een hoofdletter zou schrijven, want dan klopt het eerste deel niet meer. Hoe ouder.. (ja en). Dat geeft al aan dat je de zin moet laten doorlopen. Zelfs met ; loop je verder met een kleine letter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,

Het inderdaad één zin. Mogelijk raak je door de war doordat er geen werkwoord en onderwerp in de zin staat.

In principe zou je van de zin: 'Hoe ouder hoe gekker' kunnen maken:

'Hoe ouder (iemand is), hoe gekker (iemand is).