nee, en ook geen enkelvoud (al lijkt dat wel zo)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Een kudde is een groep dieren... als het een kleine groep is hoor ik wel eens dat men bijvoorbeeld zegt 'een koppeltje schapen'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is gewoon kuddetje hoor
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lammetjes groeperen zich in een kuddetje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, er dan gewoon gesproken over 'kleine kudde'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+ wordt :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas klopt die bron dan niet. Het is wel degelijk kuddetje als verkleinwoord. Zie bijvoorbeeld: http://woordenlijst.org/zoek/?q=kudde&w=w dat is de digitale versie van het groene boekje.
Oke, een koppeltje schapen zal dan wel Drents zijn, maar ik weet wel dat ze dan geen kudde bedoelen. Kuddetje heb ik nog noooooit van gehoord!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kuddetje
Kuddeke
Kuddeken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het antwoord waar jij op wacht wordt nog steeds niet gegeven :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wilde eerst niet antwoorden, maar nu toch maar even.

Zie plaatje (screenshot)

Het enige juiste antwoord is kuddetje, dat antwoord is al gegeven

het onderste antwoord in mijn screenshot is wellicht niet geheel geschikt voor jeugdige kijkers? Maar als de vraag niet serieus bedoeld was is dit waarschijnlijk toch het antwoord geweest waar BVB op zat te wachten niet waar?

magicegidius gaf het goede antwoord overigens al eerder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hele kleine kudde is één schaap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een kudje :P