Waar kan ik zien hoeveel een oud boek waard is?

Het is een Latijnse-Nederlands woordenboek uit 1854 door M.J.A Schneither.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kun je niet zien, dat zal je moeten laten taxeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is dat niets tot nauwelijks iets waard.

Antwoorden (3)

Zo niet te zeggen. Dat hangt bijv. ervan af hoeveel vraag er naar het boek is, in welke staat het zich bevindt en hoeveel exemplaren er nog op de markt zijn.
Een antiquariaat moet je verder kunnen helpen.
Computoon
10 jaar geleden
Je kan bijv. op Internet zoeken of het boek te koop wordt aangeboden en tegen welke prijs. In dit geval gaat het volgens mij om een bewerkt boek uit het Duits en is de volledige titel:
"Handwoordenboek der Latijnsche taal", auteur J.A. Schneither
Dat boek wordt hier aangeboden voor 18 Euro:
http://www.antiqbook.com/books/bookinfo.phtml?nr=1297547077&l=en&seller=stn

NB Een artikel over het boek vindt je hier:
http://www.dbnl.org/tekst/_gid001185501_01/_gid001185501_01_0005.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Catawiki..een veilingsite maar ook kun je de waardes in verschillende boekhandels vinden met de verschillende waardees afhankelijk van de staat van het boek