Hoe spreek je docenten aan in het engels?

In het nederlands zeggen we meneer Doemaarwat en mevrouw Nogwat bijvoorbeeld, hoe gaat dat in het engels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
9.8K

Het beste antwoord

Met zal op vele plaatsen wel verschillen maar de meest gebruikelijke is gewoon:
Mannen: sir takeshomting
vrouwen: mrs/miss/mss something

bij mannen is het dus meestal niet mr.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een docent is meestal een zakelijk persoon, welke je (neem ik aan) niet aanspreekt met: hello mrs miss mss ''naam''.
Je moet wel weten wát je moet zeggen (mrs of miss). En aangezien het een zakelijke relatie is dat je hebt met een docent, kun je dit beter later pas doen wanneer je weet wat je wel moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zit het met de derde persoon, hier zeggen we dan bijvoorbeeld 'heb je meneer Nogwat gezien?', zou dat in het engels dan 'have you seen sir Whatever?' zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het mister.

Andere antwoorden (1)

Het meest voor de hand liggend is om te beginnen met Sir (mannelijk) en Madam (of Ma'am) (vrouwelijk).
Daarna zal hij/zij zelf wel zeggen wat je mag zeggen.

Toegevoegd na 18 uur:
Ms -- a married or unmarried woman
Mrs -- a married woman
Miss -- an unmarried woman

Je kunt dus het beste Ms (uitspraak: miz) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Madam is te plat. Dat zeggen de hill billy's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plat? Madam is zeer netjes voor mevrouw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zou je dan zeggen? Want volgens jou is mijn antwoord te plat, maar jouw antwoord kan ook niet (zie reactie).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mss is als je niet weet of ze getrouwt is of niet. dus deze kun je altijd gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe spreek je Mss uit dan..? Naar mijn weten is er alleen Mistress (uitspraak Misses)(getrouwd), Miss (niet getrouwd) en Madam. Ik ken Mss niet..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, Ms..ik heb mijn antwoord uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, my bad. Dyslexie en engels schrijven gaat niet samen ik dacht dat je het met dubbel 's' moest schrijven.