Wat is de vertaling van Carmina Burana?

Ik bedoel dus enkel de titel en niet de gehele opera.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
6.6K

Het beste antwoord

"Carmina Burana (liederen uit Beuren) is de naam van de grootste en beroemdste verzameling middeleeuwse teksten die tot de zogenaamde vagantenliteratuur behoren.
Het manuscript (13e eeuw), dat op verscheidene oudere - niet bewaard gebleven - teksten is gebaseerd, is afkomstig uit de abdij van Benediktbeuren in Beieren en bevindt zich in de Bibliotheek van München. De Carmina Burana zijn vooral bekend geworden doordat de Duitse pedagoog en componist Carf Orff (1895-1982) in 1937 een selectie van vierentwintig teksten op muziek heeft gezet."
Computoon
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ha, je was me al voor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En nu moet ik deze drie het juiste antwoord kiezen. Kan het niet wat makkelijker, in ieder geval alle 3 een +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je was de eerste vandaar de 10 punten, antwoord is overigens niet beter dan de rest.

Andere antwoorden (2)

Dat betekent: Liederen uit Beuren. Het Latijnse 'carmen' betekent gezang, lied. Beuren ligt in Duitsland.
In de link vind je er nog veel meer over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Carmina Burana betekent: liederen uit Beuren. Het is de naam van de grootste en beroemdste verzameling middeleeuwse teksten die tot de zogenaamde vagantenliteratuur behoren.
Het manuscript uit de dertiende eeuw, dat op verscheidene oudere - niet bewaard gebleven - teksten is gebaseerd, is afkomstig uit de abdij van Benediktbeuren in Beieren en bevindt zich in de Bibliotheek van München.
De Carmina Burana zijn vooral bekend geworden doordat de Duitse pedagoog en componist Carf Orff (1895-1982) in 1937 een selectie van vierentwintig teksten op muziek heeft gezet.
Amadea