Wat is ``een gezouten mening``?

Waar komt die uitdrukking vandaan, en wat wordt er mee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
19K

Het beste antwoord

Een ongezouten mening geven is de mening ventileren zonder enige terughoudendheid. Het is wat het is.
Een gezouten mening zal dan wel een mening zijn die verzachtend / verbloemend gebracht wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het moet zijn ''ongezouten''mening en dat betekent dat je er geen doekjes om wind.Je spreekt rechtuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*windt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist+
Een uitgesproken mening. Kwetsend of niet, maar direct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Je bedoeld een ongezouten mening, gewoon recht voor zijn raap zijn ! Zoals het is op feiten . Wel een confronterende mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iemand die 'ongezouten' zijn / haar mening geeft
zegt wat'ie denkt zonder -zo lijkt het- rekening te houden met de gevoelens van die ander.
hard, confronterend, wakker-schuddend.
niet zo leuk, maar kan heel integer bedoelt zijn.
en heb je er mogelijk nog iets aan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een mening met een laagje zout erop.. helaas is al het zout op op dit moment. ;)