Wat is de precieze betekenis van 'xoxo'?

Hallo,

Ik weet dat xoxo staat voor kisses(X) and hugs(o). Maar waar komt het vandaan?
Waarom staat de 'O' voor een knuffel?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
51.8K

Het beste antwoord

Met gekruiste armen kan je geen knuffel geven. Je slaat je armen om iemand heen als je die een 'big hug' geeft. Je armen maken dan een ringvorm om de andere persoon heen. Dat is dus de O.

Over de oorsprong van de X zijn diverse verhalen. Het gebruik hiervan bestaat al heel lang. Het zou goed kunnen dat het ontstond in de tijd van de telegrammen. Mededelingen moesten zo kort mogelijk zijn, omdat het versturen van een telegram duur was. Woorden werden vaak van klinkers ontdaan om geld te besparen. Het Amerikaanse ‘kiss’ werd aldus ‘KS’ en nog korter: ‘X’.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is andersom. De X staat voor gekruiste armen (hug) en de O staat voor een mondje (kisses)