omstreden wil zeggen dat er over iets nog geen duidelijke mening bepaald kan worden, er wordt figuurlijk gesproken (of niet) om gestreden.
bij onomschreden gaat het over iets waar iedereen het wel over eens is.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een feit is een onomstreden iets
bijvoorbeeld :een steen valt op aarde altijd richting de grond.
Een mening is nooit onomstreden
en is dus altijd onderhevig aan discussie
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Dat de aarde ouder is dan honderdduizend jaar is een feit, maar niet onomstreden...
paulus811
14 jaar geleden
Wat voor de een een feit is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. 'Bloemkool is smerig' is voor velen een feit, ik smul ervan.
capthavoc
14 jaar geleden
Dat is zeker geen feit maar een persoonlijke afkeer/of voorkeur
feiten die ik bedoel zijn meer van natuurkunde wetmatigheid
zoals de zwaartekracht
Omstreden betekent betwist.
Onomstreden betekent onbetwist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omstreden: Er wordt nog om de uitkomst gestreden.
Onomstreden: De uitkomst staat vast.