moet je in een titel engelse woorden alsnog cursiveren?

zou het niet raar staan; dikgedrukt en cursief?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onbegrijpelijke vraag. Je hoeft nooit woorden te cursiveren.
En ook nooit dikgedrukt. Allemaal eigen keuzen.
Dus wat wil je weten?

Antwoorden (1)

Als het gaat om de titel van een door jou gemaakt boek of verslag, dan mag jij helemaal zelf weten hoe je die titel schrijft. Een woord in een andere taal wordt alleen cursief geschreven als men daarmee duidelijk wil maken dat het een ander soort woord is dan wat er verder aan taal gebruikt wordt. Als er anders kans is dat een lezer het niet begrijpt. Maar Engelse woorden zijn al behoorlijk ingeburgerd in het Nederlands, dus wat dat betreft zal het geen probleem opleveren. Heb jij het in eerste instantie gewoon in rechtop staande letters geschreven, dan hoef je het niet alsnog te cursiveren.
Maar gaat het om een door iemand anders bedachte titel, dan moet je die overnemen zoals die persoon het geschreven heeft.
Amadea