Hoe komt het dat paarden handen, voeten en een mond enzo hebben maar andere dieren niet?

Paarden en mensen hebben een hoof en andere dieren niet. Waarom nou eigenlijk? Ik ben daar natuurlijk heel nieuwsgierig naar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (3)

Paarden staan al heel lang dicht bij de mensen . Uren dagen gingen ze zeker in het verleden met elkaar om . Nog dichter dan wij nu met onze kat of hond om gaan . Je was er van afhankelijk . Daarom paarden diefstal extra gestraft werd vroeger . En ja dan wordt het terecht een edel dier .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paarden nemen een bijzondere plaats in de dierenwereld in. Al heel lang gebruikt men paarden als hulpmiddel en later ook als vervoersmiddel. Paarden werden vroeger vaak gebruikt in het leger. Anders dan het leger kon alleen de adel zich een paard veroorloven. Omdat mensen van adel edel waren, werden paarden zodoende ook edeldieren. Vanaf de renaissance werden paarden steeds meer als een edel dier beschouwd, ook omdat paardrijden een kunst was geworden. Er ontstonden rijscholen om paard te leren rijden. Zodoende ging men spreken over benen, hoofd en mond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat een selekt groepje van mensen dit zo gewild heeft. De mensen die zich paarden konden veroorloven en dan niet om op het veld te werken. Ter illustratie, die niets te maken heeft met paarden, een vb hoe sommige zaken worden veranderd voor het imago. De Belgische marine wordt "De Marinecomponent" genoemd. Normaal zou het moeten zijn "HET Marinecommponent" omdat "het" betrekking heeft op "Het component" . Aangezien Het (onzijdig) geen goed imago geeft heeft men het veranderd in "De Marinecomponent". Hetzelfde met "Het Dinér" wat "De diner" wordt. Voor de zelfde reden hebben dit selekt groepje van mensen een paard, een hoofd gegeven. Omdat honden een gemeengoed waren en zijn, hebben deze een kop. Maar ik zou er niet van verstelt staan dat de hond van een koning een hoofd had.
Robby BB