wat is het verschil tussen topic en matter?

ik heb binnenkort een engels toets en allebei betekent het onderwerp. maar wat is het verschil precies.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Antwoorden (1)

Topic is onderwerp, als bijvoorbeeld het onderwerp van een gesprek, discussie, dus hetgeen het gesprek over gaat.
Matter is (onder andere) onderwerp, maar dan een veel ruimer, abstracter en algemener begrip. Als betekenis onderwerp is het vaak subject matter. Dat kn dan bijvoorbeeld gebruikt worden over kunst, hetgene waar een schilder over schildert, is dan subject matter.