Hoeveel paragraaf niveau's mogen er "in de regel" in een verslag zitten?

Ik ben bezig met een verslag en kan me herinneren ooit een reactie van een leraar te hebben gehad over het aantal niveau's qua overzichtelijkheid.

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen 3 en 4.

3 niveau's:
1.1
1.1.1

4 niveau's:
1.1
1.1.1
1.1.1.1

Persoonlijk vindt ik 1.1.1.1 wat onoverzichtelijk worden (1.1.1 ook al lichtelijk). Ik vroeg me af of hier regels voor waren. Google heeft mij tot zover niet geholpen, maar dit kan ook aan mijn zoekciteria hebben gelegen.

Heeft iemand een idee wat hier de (ongeschreven) regel voor is?

Toegevoegd na 1 minuut:
De niveua's zijn een beetje raar gaan doen. Ik bedoel:

3 niveau's;
1.

1.1

1.1.1

4 niveau's:

1.

1.1

1.1.1

1.1.1.1

Hopelijk klopt het nu wel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Antoni
11 jaar geleden
Persoonlijk raak ik bij het vierde niveau "de weg kwijt". Dan moet ik vaak gaan terugkijken of opnieuw gaan lezen, waar de vorige niveaus ook al weer over gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals mijn gevoel dus ook zegt...

Het beste antwoord

Hoi! Ik ben tekstschrijver, en ik ga zelf bijna nooit verder dan drie niveaus (let op: je schrijft niveaus zonder apostrof; die is namelijk niet nodig voor de uitspraak). Alleen als er echt een duidelijke noodzaak is, ga ik een niveautje dieper. Maar dan wordt het er voor de meeste lezers niet duidelijker op, en dat moet je criterium zijn. Veel succes!