Welke Begrippen van Ned en Eng is het van belang om te weten voor een examen van VMBO-K?

Ik zou heel graag willen leren voor examen, maar helaas kan ik voor Nederlands en Engels weinig leren voor het examen. daarom wil ik graag begrippen leren die steeds terugkomen op een examen.

Ik zou ook beter vinden, wat je vooral moet leren voor Ned en Eng.
ik ben met beide slecht in begrijpend lezen. terwijl dat dat het belangrijkst is. dus vandaar.

Dank u.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom vraag je dat je leerkracht niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij zeggen dat ik gewoon alles moet leren wat ik gehad heb. Maar dat vindt ik onzin en nutteloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde als jij. toen ik eindexamen moest doen vond ik dat ook onnodig en nutteloos. hier zijn wat tips als je het nutteloos vind alles te leren. -ken de basis
-leer de woorden van je woordentoets, die zijn vaak belangrijk
- lees alles 1x door. ookal is het nutteloos, lees het op zijn minst ff 1x door zodat je het globale idee snapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel. Maar wat zijn de basis en de basis van woorden die ik moet leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leer de verbindingswoorden/
signaalwoorden in zowel Engels als Nederlands. Als je deze woorden kent en begrijpt wat ze betekenen, dan kan je vaak goed de kern van een verhaal herkennen, zoals een oorzaak-gevolg relatie of een opsomming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jahoor die heb ik ook vorige jaar zelfs nog gehad l. Harstikke bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik het ook mee eens! In het begin van de examenbundels staan die steekwoorden. mij wordt ook gezegd dat ik dat moet leren maar begin te laat!

Antwoorden (2)

Nederlands en Engels zijn heel belangrijke vakken voor de rest van je leven, niet alleen voor het examen.

Ga naar de bibliotheek en ga daar boeken lezen.
Desnoods onder je niveau.
Er zijn ook boeken speciaal voor mensen met dyslexie.
Er zijn ook heel makkelijke Engelse kinderboekjes.
GA LEZEN!

Je kunt nooit weten wat je precies op je examen krijgt en dan nog:
dan heb je het absolute minimuum van wat een mens in deze maatschappij
moet kennen/weten om behoorlijk mee te kunnen later.
Vind je dat genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, sommige dingen die je bij Nederlands leert zijn heel belangrijk, maar het grootste deel wat je leert vind ik grote flauwekul. Bijvoorbeeld: wat heb je eraan om te weten wat zinsdelen zijn? En of een woord mannelijk of vrouwelijk is, is toch ook nutteloos om te weten? Net als bijv. aardrijkskunde: 'Wat is de bodemgesteldheid van zus en zo?' Ik vind dat gewoon tijdsverspilling, ze kunnen dat beter vervangen door lessen sociale vaardigheden ofzo. Ja ook op reguliere scholen kunnen ze daar veel aan hebben!
Heel handig om te leren: signaalwoorden! Je leraar heeft ze vast in een boek staan, even vragen om een kopietje! Anders zijn ze ook vast op internet te vinden!