Wat kan ik doen om mijn mening in filmverslagen etc te verlengen?

Bij film/boekverslagen vragen ze je je mening te geven in bijv 80 woorden. ik kom niet verder dan 15 woorden....
mijn mening over goeievraag.nl:
Goeievraag.nl is een leuke en een mooie site om je vragen te stellen.

Verder dan dit kom ik niet...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4K

Antwoorden (3)

Geef aan waarom je dat vindt. Noem punten een paar punten die er voor jou uitspringen en leg dit uit.

Belangrijk is dat je niet langdradig schrijft om uiteindelijk op de 80 woorden te komen, doel is dat het een duidelijk verhaal is. dan moet 80 woorden te doen zijn.

Zelf heb ik vaak ook moeite om op het minimale aantal woorden te komen, ik weet dus hoe irritant het kan zijn! ^^

Succes ;)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook geprobeerd bij mijn filmverslag... uiteindelijk opgegeven.. niks ingevult bij mening :D maar als ik zeg dat er veel aardige mensen op goeievraag.nl zijn enz maak ik het helemaal lang dradig en over 20 woorden gaat het over waar WWW voor staat..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over computers kan ik wel 200 woorden van mijn mening over geven en een film niet.. :D
een deel van de informatie in je verslag verwerken ook een korte samenvatting en mening over de film maakt het al langer, gebruik ook meerdere woorden om iets uit te drukken zoals:
De docu over het korps mariniers was erg leuk, vooral de spanning en de info die in de docu naar voren komen laten mijn mening erg naar voren komen.
Anders kan ook helpen als je veel weet over het onderwerp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet aan gedacht :D dat verlengen :)
Richt je in het schrijven van je mening meer op details van de film.

Je hoeft niet alleen te schrijven dat je de film een mooie of spannende film vond of dat je de film een vervelende en saaie film vond. Geef aan wat er precies in de film was, wat je aansprak. Noem en beschrijf een of meer scènes, die ervoor hebben gezorgd, dat je de film spannend of vervelend vond. Beschrijf daarbij ook waarom die scènes jouw mening zó hebben beïnvloed.

Wat was er verder heel bijzonder aan de film? Het acteren, de special effects, de locaties? Geef aan waarom je zo positief bent over het acteren of de special effects.

Aan het eind van de beschrijving van je mening, kan je ook nog aangeven of je anderen zou aanraden deze film te gaan bekijken of niet. Ook daar kan je vermelden waarom je de film wel of niet zou aanraden. Hierbij kan je verder nog aangeven dat je de film alleen geschikt vindt voor bepaalde groepen kijkers. Geef ook daarbij aan waarom je dat vindt.

Zo kom je al snel aan meer dan 15 woorden...
Antoni