Mag er een komma in je titel?

bijvoorbeeld:

Jongeren en alcohol, de slechtste combinatie ooit....

is dit correct?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
8.1K

Het beste antwoord

er bestaan geen leestekens die niet in een titel zouden mogen.

Een komma kan zeker goed in een titel als je bijvoorbeeld een opsomming in een titel maakt.

De komma is op jouw manier niet erg gebruikelijk, omdat de titel meestal niet een hele (lange) zin bevat. Dan is het gebruik van een komma niet erg nodig.

In jouw voorbeeld zou een dubbele punt trouwens beter passen:

Jongeren en alcohol: de slechtste combinatie ooit

Toegevoegd na 3 minuten:
o ja: als een komma goed uitkomt, gewoon gebruiken! het is niet slecht ofzo...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De titel moet een uitnodigende afspiegeling zijn van de inhoud. Dat lijkt het wel te zijn. Daarom lijkt mij deze titel geen enkel probleem, zelfs met de puntjes aan het eind!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet raar om de conclusie al te presenteren in de titel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, het kan ook zijn, dat de schrijver deze titel gaat onderuithalen! En als hij zijn conclusie in de titel presenteert, doet hij hetzelfde als ieder krantenartikel, en gaat het dus om de redenering en argumentering die dan verder te lezen zal zijn. Nee, niet gek dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het eens met je antwoord, maar wat betreft die puntjes aan het eind: dat mogen er maar drie zijn. Dat is het zogenaamde beletselteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
had niet eens gezien dat er meer dan 3 staan. goed opgemerkt!