Weet iemand een lijst waarop acroniemen worden genoemd als: Rofl, Lmao, Lol, enz?

ik wil graag weten of er nog meer van dat soort acroniemen zijn, Rofl, weet ik wel dat het is Rolling on the floor laughing, en Lmao, Laughing my ass off, en Lol, Laughing out loud, maar zijn er meer? en wat zijn dat dan?

Toegevoegd na 4 minuten:
daarmee doel ik specifiek op woorden als rofl, lmao, enz, wat ongeveer hetzelfde betekent.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry dit was niet wat je vroeg, je vroeg een lijst

Antwoorden (5)

Kijk hier maar eens.

http://www.internetslang.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En anders http://www.urbandictionary.com hoewel deze iets meer NSFW is :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten de al genoemde links kan je ook kijken op de fora van online spellen (vooral de grote MMORPG's als Everquest, Guild Wars, World of Warcraft, Age of Conan, Runescape, etc. hebben vaak uitgebreide nieuwkomers fora met dergelijke lijsten al zijn deze meestal uitgebreid met spel-specifieke termen). Het is hier en daar een beetje zoeken maar doorgaans goed te vinden. Volgens mij is niet 1 lijst echt compleet overigens. Je komt dan ook eerder uitleg tegen over termen die van de acroniemen afkomstig zijn.
(en ik realiseer me zonet hoeveel van dat soort acroniemen ik uit mijn hoofd ken.....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk meestal op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_internetjargon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd waarschijnlijk de meest praktische lijst om te gebruiken. Niet helemaal compleet maar de belangrijkste staan er wel in geloof ik.
Liedje van de Beatles. Lucy in the Sky with the Diamonds (LSD) Zgan: zo goed als nieuw.