Welke uitspraak klopt eigenlijk? 'Eentje is geentje'? Of 'Een is beter dan niks'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
7.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken wel het gezegde:
Een ei is geen ei.
En, Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht.

Het beste antwoord

Beide uitspraken kloppen, maar onder heel verschillende condities.
Als je een gat in de dijk wil dichten is een zandzak er geen,
als je een cake wil bakken en je had volgens het recept twee eieren nodig, maar je hebt er een, dan is een beter dan niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

van "eentje is geentje" heb ik nog nooit gehoord, dus ik ga voor Een is beter dan niks".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik moet kiezen dan is het "Een is beter da niks", maar als ik het zelf voor het kiezen heb is het "Beter iets dan niets".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén is beter dan Geen
en
Iets is beter dan niets

De betekenissen zijn gelijk.