Is er verschil in betekenis tussen : "dat heeft een toegevoegde waarde" en "dat is een toegevoegde waarde"?

wat is bijv het verschil tussen

"van persie is een toegevoegde waarde voor het nederlands elftal"

en

"van persie heeft een toegevoegde waarde voor het nederlands elftal"

en als er geen verschil is, waarom zijn er 2 manieren van uitspreken en is 1 van de 2 correct en de ander fout?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
9.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en wat is het verschil tussen:
'Ik heb een lichaam' en
'ik ben een lichaam'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beats me:)

Het beste antwoord

Ik proef een heel klein betekenisverschil.

"Van Persie is een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal" heeft meer betrekking op Van Persie als persoon.

"Van Persie heeft een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal" heeft meer betrekking op wat hij kan, zijn voetbalkwaliteiten.

Je kunt allebei de varianten gebruiken, kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Van Persie heeft een toegevoegde waarde. Hij voegt als speler iets toe aan de waarde van het team. Hij is geen waarde, maar heeft die.
De zin "dat is een toegevoegde waarde" bestaat op zich wel, maar heeft een heel andere betekenis. Als jij bijvoorbeeld een grafiek zou hebben gemaakt. En je zet er later nog een kenmerk bij omdat dit nog extra informatie geeft, dan is dat kenmerk een toegevoegde waarde.
Amadea
11 jaar geleden
Een persoon IS toegevoegde waarde en zijn spel HEEFT toegevoegde waarde.