Is de uitdrukking: "extra sterke kwaliteit" correct Nederlands?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Dat ligt net aan het product waarvoor dit geldt.
Een extra sterke kwaliteit kan je bijv. gebruiken bij een jeans waarvan de denimstof extra sterk gemaakt is,
of bij gereedschap dat gemaakt is van extra sterk staal.

Heb je een product van bijv. chocolade dan spreek je van een extra hoge of goede kwaliteit als er bijv. betere kwaliteitwaardige chocolade gebruikt is. Een meer hoogwaardige kwaliteit dus dan die normaliter gebruikt wordt.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, 'sterke" zegt iets over de kwaliteit en "extra" heeft aan dat het boven het gemiddelde "sterk" (dus duurzaam) is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kwaliteit (synoniem: deugdelijkheid) van iets kan goed zijn of slecht. En als iets 'beter' is dan 'gewoon goed' dan moet je ook het woord 'beter' gebruiken.

"Zeer goede kwaliteit" was beter geweest.
Computoon