Waarom vragen mensen of je in de kerk bent geboren, als je de deur open laat staan?

11 jaar geleden
in: Taal
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ook God voor iedereen de deur open laat
Amadea
11 jaar geleden
Exact!

Het beste antwoord

Omdat vroeger een kerk nooit gesloten deuren had en de kerk altijd toegankelijk moest zijn voor gelovigen. Ik weet niet of dit nog steeds zo is.

~Puchacz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die bij ons in het dorp staan de grote houten deuren nog open maar de slimmeriken hebben natuurlijk wel een (plexiglazen?) tweede deur gemaakt zodat het niet gaat tochten

Andere antwoorden (1)

Omdat in de kerk de deur altijd open staat voor iedereen die er naar binnen wil (meer figuurlijk in de winter).

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is dus een spreekwoord, omdat als je daar geboren zou zijn je niet anders weet dan dat de deur open is/moet blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ verdiend dankzij extra uitleg!