Grieks, apoteca is bergplaats.
14 jaar geleden
Apotheek (van Grieks φάρμακον „pharmakos“ = drug) is gezondheids beroep dat verbindt gezondheids wetenschappen met chemische wetenschappen, en het wordt belast met het verzekeren van het veilige en efficiënte gebruik van medicijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Een duimpje omlaag. De vraagsteller vraagt naar de herkomst van het woord "Apotheek", niet naar een verklaring van het woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Griekse woord 'pharmakos' kan inderdaad drug betekenen, maar betekend evenvaak medicijn, geneesmiddel of kruid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni is wel erg streng.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deirde@ Helemaal niets van aantrekken:))
Uit het Grieks: anotithemi betekent: wegleggen, wegzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woord apotheek betekent 'bergplaats' en komt uit het Grieks. Een apotheca was de ruimte waar de medicijnen (toen waren dat geneeskrachtige kruiden) werden bewaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in tegenstelling tot de andere antwoorden; alleen het woord theek betekent bergplaats. apo= medicijnen en biblio =boeken . in onze moderne tijd hebben we ook een videotheek en een discotheek