Is ''revalidant'' een woord?

Toegevoegd na 46 minuten:
Als ik dit woord intyp bij Google komt er namelijk een rood lijntje onder.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een woord bestaat, wanneer iemand het gebruikt. Er zijn blijkbaar mensen die het gebruiken, dus ja, het is een woord. Het woord is echter nog niet gestandaardiseerd, omdat het op dit moment niet opgenomen is in woordenboeken (bv. Van Dale). Pas als een woord algemeen gebruikt wordt door een grote groep mensen, komt het in het woordenboek en dan is het woord algemeen erkend.
Er zijn echter duizenden woorden die niet opgenomen zijn in woordenboeken en toch worden ze dagelijks gebruikt (jargon, straattaal, neologismen, etc.).
Woordenboeken worden regelmatig aangevuld met nieuwe woorden, dus als het woord iets bekender en frequenter wordt, kan het in de toekomst gestandaardiseerd worden.

Het beste antwoord

Ja, het is iemand die aan het revalideren is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Al wordt dit woord weinig gebruikt en heb je het meestal gewoon over een patiënt. Maar met 'revalidant' leg je er de nadruk op dat zo iemand niet per se ziek is, maar alleen bezig is zijn lichaam weer valide (= goed functionerend) te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, het is een woord (REVALIDANT =
1) Persoonsbenaming)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit is een algemeen gebruikt woord in de zorgsector.

Letterlijk staat er in statuten;

"In het revalidatiecentrum wordt ernaar gestreefd dat de revalidant zo veel mogelijk ( opnieuw) leert voor zichzelf te zorgen".
amc
11 jaar geleden
Ja hoor, revalidant is een woord, maar nog niet opgenomen in van dale en andere woordenboeken. Windows kent het ook nog niet, net als het meervoud revalidanten, mensen die aan het revalideren zijn.