Wat betekent slampe?

Slampe is waarschijnlijk een Servisch woord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je misschien Schlampe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het Duitse woord Schlampe ("wie in Nachttischlampe") ken ik wel. Hier kwam ik het woord slampe tegen, geschreven door iemand van wie ik vermoed dat het een Serviër is. Best kans dat het hetzelfde betekent als het Duitse Schlampe, maar dat weet ik dus niet - vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms lijken woorden heel erg op elkaar, maar betekenen ze toch iets heel anders in verschillende talen. Tasse (Duits) is iets anders dan tas (Nederlands). Schlimm (Duits), slim (Nederlands), slim (Engels) - drie compleet verschillende betekenissen. Enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer ik zo die filmpjes bekijk die Loes aanbeveelt zou ik zeggen dat het ‘bijeenkomsten’ zijn van gelijkgestemden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dccdegruijter, dat weet ik - maar als je in een Duits forum schrijft, en je schrijft over een Nachttischlampe, en dat woord wordt vervangen door sterretjes - dan vraag je je aanvankelijk af hoe dat komt. Tot je wat beter naar dat woord kijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nachtlampje :)

Antwoorden (5)

Of het in het Servisch een andere betekenis heeft weet ik niet, maar het Duitse woord schlampe betekent bitch (of iets in die richting).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Servisch kan ik niet vinden, maar in het Duits betekent het bitch/slet/sloerie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het dialect slap zoals slampe koffie en is dit geen plaats in letland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele variaties op slampe.
Deze vond ik op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=faVYtym7STU&feature=related
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer ik zo die filmpjes bekijk zou ik zeggen dat het 'bijeenkomsten' zijn van gelijkgestemden.
slampe is meer Duits en betekent hoer of slet