Is 'opgemelijk' een bestaand Nederlands woord..?

Terwijl ik aan het schrijven was heb ik het woord 'opgemelijk' gebruikt, zoals in de onderstaande zin. Maar dit werd fout gekeurd, na het nog een keer na te vragen kreeg ik als antwoord dat het niet bestond. Vervolgens heb ik het in google ingetikt en kreeg daar maar 3 zoekresultaten. Daarom vroeg ik me af, is het een bestaand Nederlands woord? Of is er misschien een plaatsvervangend woord voor?

"Maar het duurde opgemelijk wel erg lang.."

Google resultaten:
"Opgemelijk moest hij naar het adres waar hij.."
& "Toen dacht ik opgemelijk bij mezelf als ik.."

Toegevoegd na 56 minuten:
De betekenis hiervan, dat ik hierbij zelf heb is:
Na een onbepaalde of korte tijd.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh gevonden! In ieder geval, een synoniem van de betekenis die ik hierbij had: te zijner tijd.

Geen van de onderstaande antwoorden.. maar als nog bedankt voor de opties die er gegeven zijn!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Opgemelijk is geen bestaand Nederlands woord. Om een woord te verstrekken waarmee wél de betekenis klopt, zul jij moeten vermelden welke informatie jij ermee wilt geven.
Heimelijk, stiekem? In de Google resultaten lijkt het eerder 'ogenblikkelijk' te moeten zijn.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bedoel je misschien opmerkelijk. Mijn excuses als je dat niet bedoelt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is geen bestaand Nederlands woord. Het komt in geen enkel (on-line) woordenboek voor. Zelf heb ik er nog nooit van gehoord (hoewel dat niet veel wil zeggen). Ik ga er van uit dat het streektaal is.
Wat zou het woord moeten betekenen? Vervolgens? Daarna?